mindre intressant en än fallande dammtuss



idag är en oerhört seg dag. klockan är nu 21.54 och jag har fortfarande inte riktigt kommit igång.
mårtens förklaring till detta är att jag däckade på soffan, låg och dreglade lite mot hans bröst och
i&med det inte fått en sån djup sömn som jag kanske behövde efter gårdagens uttröttande på arbetsmarknaden.

jag hade en liten stund under dagen då jag kom igång lite grann, och tänkte att 'gud vad skönt det vore att
fräsha iordning sig & ta en öl på världens bar ikväll', men den tanken total slogs i bitar när jag tittade på
femtio'öringarna i plånboken.

jag känner mig lite labil faktiskt. ena sekunden känner jag mig glad och har världens självförtroende
att nu minsann kommer allt att bara ordna sig. sen tar det ett tag och man börjar inse att trots mina
superbra ansökningar kommer det alltid vara massor av folk som är bättre än mig och de där sakerna
jag vill göra känns så himla långt borta. idag sökte jag ett till jobb - och jag kämpar verkligen på.

nu är det dags att telefonen ringer och någon säger att en fet lön kommer till dig i
förskott på ditt jättespännande nya jobb, grattis.

men jag har ju i alla fall världens bästa pojkvän, och maten han lagar till mig är precis färdig.
nu blir det ännu en myskväll, innan han börjar jobba igen imorgon och vi inte alls kan ligga och
ha rastlösa dampryck på varandra längre. åh, vad jag älskar honom.


kommentarer
Namn:...
Mail:----
Blogg:-.

Spara mina uppgifter!

Kommentar: