in the violent hour.

godmorgon! nu har jag vaknat, sminkat mig och dragit på mig några strumpbyxor. idag ska jag kämpa mot kylan tänkte jag. jag hade funderingar på att bara vara hemma - men jag känner att tristessen kommer att äta mig levande. istället ger jag mig iväg till pappa och hoppas på att han lagar någon god mat. chicken tandoori kanskkke? sedan tar jag nog för ovanlighetens skull en sväng till söderköping. kanske händer det någonting där i alla fall? sega kalla dagar som bara smyger förbi.


en tanke slog mig också idag. det här med onödiga killar. jag själv och massor av tjejkompisar har varit med om det där "onödiga killbeteéndet". jag undrar.. vad betyder det egentligen? sådär när killar gör mer än vad som behövs - då de ändå kan få ligga lite utan krångel? vet de inte att de får ligga och tar i med fina komplimanger i alla fall?

exempel 1.
kille träffar tjej; tjej gillar kille, kille gillar tjej och kille säger att han skulle vilja bli tillsammans med henne - men är i slutändan ändå ett själviskt svin som inte alls bryr sig om tjej och struntar i att höra av sig innan preliminärbokad date som han själv föreslagit?

exempel 2.
kille träffar tjej. tjej är inte intresserad av kille. kille vill mysa och göra söta saker med tjej. pussas och titta i ögonen medan han stryker håret från pannan. kille säger att han tycker om tjej. tjej är såklart inte känslokall och blir intresserad av kille. i slutändan vill inte kille göra någonting mer i alla fall?

exempel 2.
tjej är hopplöst förälskad i kille. tjej och kille har tidigare haft ett förhållande som tagit slut pga andra saker än känslor. tjej är inte ledig, och kille flirtar på som fan. tjej vill såklart vara med kille. kille vill träffa tjej även då de inte har sex. i slutändan vill inte kille mer ändå?

du som är kille och är lite smått dum i huvudet får gärna kommentera och svara på vad felet på er är?

kommentarer
Atte

Alltså precis vad jag sitter och tänker på! Är jag exempel nr. 3?


2010-01-12 › 01:10:48 blogg: http://jousefinic.blogg.se/
Namn:...
Mail:----
Blogg:-.

Spara mina uppgifter!

Kommentar: