don't try to turn this into something good

dagen idag har varit något extremt produktivt!
jag började dagen för en gångs skull ganska tidigt, och fick en skön dygnsrytm. jag hade glömt hur skönt det var att gå upp på morgonen och vara lite småtrött ett tag, men sedan komma igång under dagen och vara sådär skönt trött & mysig på kvällen. som ni kanske vet var jag ju iväg och provjobbade idag, och jag tänker inte säga för mycket - för det känns som att det kommer bita mig i skjärten senare i sånt fall. men jag gjorde bra ifrån mig och de var nöjda och glada på tapas. dock har jag totalt snöat in på barista och jag hade totalt glömt bort hur kul jag tyckte det var att jobba lite smått med sånt (bara grunderna såklart) och hur gärna jag faktiskt ville ta en kurs på ett rättvisemärkt café i linköping. idag har jag alltså - förutom att provjobbat och sökt fem andra jobb - skrivit ordentliga ansökningar till baristautbildningar lite här och var. jag håller tummarna hårt nu, och hoppas verkligen på ett jobb på en riktig kaffebar här i stan!



förutom min hela jobb'grejen som seriöst tagit upp 95% av min dag idag - så har jag också myst lite med mårten. när vi inte varit lite sådär småirriterade på varandra det vill säga. vi vill båda att den andre personen ska tycka att vi har rätt och att vi inte ska behöva betala den där jobbiga påminnelseavgiften, eller göra de där jobbiga arbetsbesluten. ikväll ska vi i alla fall mysa vidare med anthony hopkins kannibaler och massa coca cola.
jag har ätit ciabatta bröd med inlagda sånna där.. typ soltorkade tomater och oliver och sånt, och det luktar så himla äckligt av byttan med de alla ihopmojsade oljorna så att jag snart kräks. jag måste kasta det här nu!


kommentarer
Namn:...
Mail:----
Blogg:-.

Spara mina uppgifter!

Kommentar: